La marca Barça arriba a tot el món

Especialment durant l’última dècada ens hem anat acostumant al fet que arreu del món la gent, sigui de l’àmbit que sigui i amb independència de la situació socioeconòmica en què es trobi, sàpiga què és el Barça. Potser no coneix tota la seva plantilla actual i se sap únicament els noms de Leo Messi i dos o tres jugadors més, potser la samarreta que duu no és la més recent o fins i tot no és ni tan sols l’oficial, però n’identifica els colors i l’escut i en percep la importància social, alhora que amb la seva demostració constant d’amor pel club el fa encara més gran.

Sens dubte és un fenomen íntimament relacionat amb els nombrosos i freqüents èxits esportius del F.C. Barcelona sobretot des de la segona meitat de la dècada dels 2000, cosa que l’ha situat al capdamunt de les llistes de millors equips del planeta ben sovint en els darrers anys, i tot això s’ha traduït no només en la identificació universal del Barça com a club esportiu, sinó també en abundants ingressos per la venda de samarretes, altres peces esportives i tota mena de marxandatge amb la imatge de l’entitat, que a banda d’un benefici econòmic suposen per al club un augment constant de la seva popularitat.

fc-barcelona


De fet, segons un estudi de l’empresa Simply Measured, el Futbol Club Barcelona és la marca amb més seguidors del món en xarxes socials, per damunt del Madrid, en segona posició, i a molta distància la NBA com a marca.

Parlem d’un club que també s’ha anat donant a conèixer i captant seguidors amb la consecució de títols internacionals, que són actualment 5 Lligues de Campions, 5 Supercopes d’Europa, 3 Mundials de Clubs, 4 Recopes d’Europa, 3 Copes de Fires i 2 Copes Llatines, que el converteixen en l’equip de futbol amb més títols internacionals del món. Amb menys impacte, però sens dubte amb influència en la popularitat de l’entitat, tenim també els nombrosos èxits d’altres seccions, com la de bàsquet, la d’handbol o la d’hoquei patins.

Per tant, no ens ha d’estranyar que hi hagi prop de 1.400 penyes barcelonistes no només a Catalunya i a l’Estat Espanyol, sinó també arreu del món, en països com el Marroc, Austràlia, els Estats Units, l’Índia o Xile, entre molts altres representants dels 5 continents.

fcb

Ja fa molt de temps que el Barça representa internacionalment la ciutat de Barcelona, que va més enllà de la Sagrada Família, l’arquitectura de Gaudí en general, les platges i el bon temps. Prova d’això és que el seu museu, inaugurat el 1984, rep any rere any més d’1,5 milions de visitants, fet que l’ha convertit ja en el museu més visitat de tot Catalunya. I és que cada cop hi ha més turistes que aprofiten la seva estada a la capital catalana per fer un cop d’ull a les vitrines plenes de trofeus, fotografies i objectes diversos de la història del club, a més de les instal·lacions del mateix Camp Nou, tot un referent futbolístic mundial.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *